Excursió per les valls, barrancades i colls de Paüls.

Data: Dia 19 de setembre 21
Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Sunyol 628310187

Descripció: Sortirem de Paüls pel camí dels "Estels del Sud" en direcció al "Coll de la Gilaberta". Una vegada arribem a aquest coll. Agafarem una senda en direcció sud que baixa a un bosc de pins negrals. Arribarem a una fondalada on ens trobarem de cara una construcció de pedra seca: el Pou de les Crevetes de Lloà. Al cap de poc passarem per costat de les runes del mas homònim. Continuarem sendera avall, tenint enfront les torres vigilants de les "Roques d'en Benet"; començarem a travessar antics bancals erms, fent cap a un racó molt feréstec a tocar de les runes dels Masos de "Fandos i del Capellà", situats al fons de la vall. Continuarem en direcció sud baixant per marges i terrasses. Arribant a un petit replà on ens desviarem per un sender que tanca el marge esquerre del barranc dels Estrets i pel Pas de la Barca seguirem per la seva llera l'interior d'aquest estret engorjat on la llum del sol entra amb prou feines. Anirem de mica en mica pujant i per un sender ombrívol enllaçarem amb els Masos; des d'allí per un corriol farem cap al "Vacarissal" bella fondalada de pastures, coberta de bosc, per la que tornarem a Paüls. Visitant de baixada la barraca del Jordi, La Cova del Llop amb la seva cisterna i la Fonteta.
ATENCIÓ: L'itinerari pot ser modificat pel guia si ho considera oportú.

Dificultat física: Mitjana
Distància: 19,2 km aprox.
Desnivell positiu acumulat: 565 m aprox.
Dificultat tècnica: Mitjana
Durada aproximada caminada: 7,00 h. (sense comptar temps d’aturada per menjar)

Dia, hora i lloc de sortida: 7:30 h del matí davant del IES Jaume I de Salou

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor 8 €.
Cal portar mascareta per anar al cotxe.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Paüls" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència ha de portar emplenat el  full pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

ES RECOMANA ESTAR FEDERAT I PORTAR EL CARNET

Esmorzar i dinar