Passejada des de Colldejou fins a Escornalbou

Data: 26 de setembre del 2021

Nom de la persona que fa la proposta: Karin Shmid 699 83 73 56

Descripció:
Anirem per camins del Baix Camp que ens permeten descobrir el nostre territori a un ritme tranquil.
Sortida de Colldejou: plaça de l’Església.  A les 9:00 h
Colldejou, amb restes paleolítiques, té una altitud de 431 metres. Eduard Toda li atribueix un origen romà i cita un document de 1172 que fa referència a un Collem Jugui.
Caminarem per senderons accessibles i pistes. L’últim tram es de carretera. El desnivell no arriba a 200m.
La durada aprox. de la caminada és de unes 4, anada i tornada, sense comptar el temps d’esmorzar.
El Castell Monestir Sant Miquel d’Escornalbou, de 649 m. d’altitud està tancat provisionalment. La muntanya d’Escornalbou estava situada en els límits entre les terres cristianes i les musulmanes, pel que va servir de refugi als nombrosos sarraïns que fugien de la Reconquesta.
Als voltants d’Escornalbou hi ha boscos amb nombroses representacions mediterrànies d’arbres, entre els quals destaquen les petites alzines sureres i els pins.

Dificultat: És una excursió molt fàcil per tothom que estigui acostumat a anar a la muntanya.

Distancia: 7 km

Desnivell acumulat: 200 m

Hores de camí sense comptar aturades: 4 h

Sortida de mig dia

Dificultat tècnica: Fàcil

Dia, hora i lloc de sortida: 26 de setembre a les 8,15 h davant del IES Jaume I

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:  5 € a donar directament al conductor.

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha d'avisar-ho per tal de fer la llicència temporal abans de dissabte

No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “Colldejou” i el vostre “nom”

Calçat  i roba adequats, esmorzar i aigua suficient.

Aconsellable: Bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc.  Tel: 681 188 171