Excursió per la Vilella Baixa

Data: Dia 9 de gener 2022

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Sunyol 628310187

Itinerari: Grau De L´Empedrat, Barraca Del Creuetes, Circuit Pedra Seca, Corral De Cal Masip, Grau Dels Bous, Font Del Racó .

Descripció: Avui farem una bona passejada pel vessant sud del Massís del Montsant. Sortirem de la Vilella Baixa i caminarem per un tros del camí vell de Cabacés. Quan trobem un pal indicador ens desviarem i prendrem la sendera del “Camí del Coll Empedrat”. Trobant  al seu final “L´Era i Caseta de Cal Creuetes”, una interessant mostra d´arquitectura rural. Aquí agafarem l ´inici d´un itinerari de Pedra Seca, sota dels cingles calcaris dels “Montals”... molt interessant. A la seva sortida trobarem la pista  Al “Mas Deu”. Nosaltres en sentit contrari baixarem fins agafar la desviació del “Grau del Caragol o dels Bous”. Passarem a frec de les restes del que fou el “Corral de Cal Masip” . Per dins del barranc dels “Bassots”. Pel camí trobarem dues curioses construccions de pedra seca en forma circular que guarden uns pouets d´aigua on abeuraven els ramats: son els “Pouets de la Salvació”. Ja quasi bé sortint del “Grau” trobem una sendera que fa cap a “La Font del Racó” per una llisera aèria a l´altura mitjana del cingle. Una meravella de la natura. Un cop visitada retrocedirem fins la cruïlla i seguirem baixant  cap al “Coll de la Creu” al començament de l ´excursió.

ATENCIÓ: L'itinerari pot ser modificat pel guia si ho considera oportú.

Dificultat física: Fàcil
Distància: 6,8  km aprox.
Desnivell positiu acumulat: 423 m aprox.
Dificultat tècnica: Fàcil

Dia, hora i lloc de sortida: 9 de gener de 2022 a les 8,00 h. Del mati del l´IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor 5 €.
Cal portar mascareta per anar al cotxe.

Socis CEC Cambrils: GratuÏta
No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Vilella Baixa" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal per un dia (cost: 4,50€)
Data Màxima per apuntar-se: divendres 7 de gener

Calçat i roba adequada.