Montblanc, mas de la Pascuala, Sant Joan de la Muntanya

Data: 6 de febrer del 2022

Nom de la persona que fa la proposta: Benet Presas 636 46 46 54

Descripció: Anirem en cotxe fins a Montblanc, caminarem fins al mas de la Pascuala, veurem el seu pou de glaç, anirem a la cova del Lladre, que es diu que és el lloc on s’amagava a començament del segle XIX en Joan Serra (en Lluís llac va fer una cançó basada en ell, “el Bandoler”), pujarem a l'altiplà i anirem cap a les restes de l'assentament visigòtic de Miravet on esmorzarem (cap a les 11:00), hi ha una excel·lent vista sobre la Conca de Barberà.
Després anirem a la cova de Nialó on  va viure 15 anys la princesa Elionor germana del comte Jaume d’Urgell a la primera meitat del segle XV; visitarem Sant Joan de Muntanya, una ermita enganxada a la roca i rehabilitada aquests darrers 30 anys  per un grup de gent de Montblanc que hi puja cada dissabte a treballar. A partir d’aquí anirem baixant per un GR fins al cotxe.
Es tracta d’una excursió amb una forta pujada inicial amb uns passos equipats amb cadenes, però que no presenta cap dificultat important per qui estigui acostumat a caminar per la muntanya; es pot considerar d’una dificultat moderada/mitjana.
Comarca: Conca de Barberà

Dificultat física: Moderada / Mitjana
Distancia: 10 km
Desnivell acumulat: 550 m
Sortida de mig dia

Dificultat tècnica: Fàcil/Moderada

Dia, hora i lloc de sortida: 6 de febrer a les 8:00 davant de l'institut Jaume I, Salou
Hora estimada de tornada a Salou: 14:30

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:  5€ a donar directament al conductor.

Socis CEC Cambrils: gratuïta
Socis Club Nàutic: 2€
No socis: 5€ Ingressar import a BBVA. nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “Montblanc” i el vostre “nom”

Recordeu que, qui no tingui llicència, s'ha de fer una temporal per poder sortir d'excursió amb el club.

·         Aigua
·         Esmorzar
·         Calçat i roba adequats
·         Aconsellable bastons i roba d’abric.

Organitza: Club Excursionista Salouenc.  Tel: 608 17 88 16