Sortida de raquetes de neu a la Cerdanya

Lloc: Estació d’esquí nòrdic Aransa (1.880 m)

Data 25/2 a 27/2

Nom de la persona que fa la proposta: Xantal Romaguera Telf: 630 52 98 06

Descripció:
L’excussió amb les raquetes la farem dissabte 26. La proposta és sortir divendres per la tarda de Salou però també hi ha la possibilitat d’anar-hi directament dissabte. El punt de trobada serà l’estació d’esquí nòrdic d’Aransa (Lles de Cerdanya) a les 9:00.

Diumenge dia lliure.

La ruta del dissabte és un dels itineraris senyalitzat per raquetes dels estanys de la Pera (2.357 m), una ruta clàssica i un dels indrets més visitats pels excursionistes a la Cerdanya. Val a dir que el topònim la Pera no té res a veure amb la fruita, sinó que es refereix a una pedra com a senyal. Topònims semblants de Catalunya són Peramola, Peralada, Peratallada o Peramea, entre d'altres.

Aquests estanys van ser durant molts anys un punt de pas de contrabandistes que anaven i venien d'Andorra. Els dos estanys es troben a la conca de recepció del riu del Molí, en un petit circ glacial situat a la capçalera de la vall d'Arànser.

La distància total, anada i tornada de la ruta és de 12 km i i 450 m de desnivell positiu. Aquest itinerari es pot escurçar o allargar si algú té interès en fer un cim i les condicions del dia ho permeten. L’opció més curta és quedar-se al refugi de Font de les Pollineres (2.140 m), on hi ha una zona de picnic. Fins aquí són 8 km a/t i 260 m de desnivell positiu. L’opció més llarga, si el temps acompanya i hi ha un grup que s’anima a fer un cim, és fer el pic de Perafita (2.756 m), que es troba situat just per sobre de l’estany gran de la Pera (estany superior).

Obligatori: assegurança FEEC C: Si només tens FEEC A hauràs de demanar l’habilitació pel C d’un dia.

Dificultat: Dificultat tècnica: Fins a Pollineres és baixa. Ruta d'iniciació a les raquetes de neu. Fins els estanys de la Pera mitja, pel major desnivell.

Distancia: 9 km

Desnivell acumulat: 450 m

Hores de camí sense comptar aturades: 3,45 h

Sortida de cap de setmana.

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha d'avisar-ho per tal de fer la llicència temporal abans de dissabte

L’accés a les pistes costa 6€ , L'ampliació de l'assegurança per fer Raquetes 2€
Les despeses de quilometratge dels cotxe a repartir entre els viatgers. Són uns 500 km anar i tornar. Surt a 150€ per vehicle, a repartir entre els ocupants del cotxe.
El preu del túnel lel Cadí: 12,64€ x 2 = 25,28 € a repartir entre els ocupants del vehicle.

Aquí no està comptat l'allotjament ni els àpats.

Socis CEC Cambrils: Activitat gratuïta
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “Raquetes” i el vostre “nom”

Allotjament: El Club no gestionarà les reserves d’hotel però farem un grup de whatsapp per coordinar-nos i que tothom tingui company/a d’habitació. En termes generals els preus dels hotels a la Cerdanya són mig/alt i en aquestes dates hi ha poca disponibilitat. Per proximitat a l’estació us proposem els següents:
- Alberg Can Ribals (https://canribals.cat), Lles de Cerdanya.
- Hotel Font del Genil (https://www.fontdelgenil.com) , Arsèguel
A la Seu d’Urgell (a 35 km) hi ha molta més oferta possiblement una mica més econòmica.

Material necessari:
raquetes de neu (es poden llogar al Club o a l’estació d’esquí). Preu: 5 € al club
botes de muntanya impermeables de canya alta,
pals amb roseta de neu,
polaines,
pantaló d’hivern repel·lent a l’aigua,
una samarreta tèrmica,
una jaqueta o forro polar,
impermeable,
ulleres de sol, crema solar, protecció per llavis
guants, gorro, buff

Club Excursionista Salouenc.