Riudecols, cim del Puigvoltor, coll mas d´en Cases, cim del Bres, via Ferria-Riudecols.

Data: Dia 27 de març 2022

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Sunyol 628310187

Descripció: Avui caminarem pel terme de Riudecols. Començarem l'excursió des del poble de Riudecols situat a 299 m d'altura. Després de caminar uns metres per la vora de la carretera N-420. La deixarem i baixant per una rampa, travessarem la riera de Riudecols i pujarem per un camí passant per als costats d'unes parades d'avellaners. Aviat anirem per sota d'una línia d'alta tensió i després per una d'elèctrica. Arribarem a un camí pavimentat i veurem molts marges de pedra seca que delimiten antigues parades de conreus. Per un corriol anirem guanyant alçada per aquesta zona coneguda com de "les Socarrades" de terra pedregós i amb molta pedra solta. Mitjançant una bifurcació canviarem de vessant i per un corriol farem cap al cim del Puigvoltor de 576 m d'altitud. Gaudirem d'una gran panoràmica. Aquí trobem una gran fita de pedra amb un pal de ferro i mig amagat un pessebre. Marxarem del cim en direcció sud-est per fer cap al "Coll Mas d'En Cases" important cruïlla de camins. Agafarem el que fa baixada en direcció a Botarell. Al cap d'una estona veurem una traça de corriol que s'enfila serpentejant cap dalt del bosc que ens portarà al cim del "Bres" de 526 m d'alçada, coronat per un piló de vèrtex geodèsic. Després d'haver xalat d'unes vistes espectaculars anirem baixant per la carena en sentit contrari al que hem pujat. Per una llarga baixada sortirem al camí de Botarell a Riudecols passant per la part de dalt de la trinxera que per aquesta zona circula la via fèrria de Barcelona-Madrid. I per aquest camí arribarem al lloc de sortida.

Excursió matinal

Dificultat física: Mitja
Distància: 13,31  km aprox.
Desnivell positiu acumulat: 320 m aprox.
Dificultat tècnica: Excursió sense complicació per pistes i corriols fresats i costeruts.

Dia, hora i lloc de sortida: 27 de març de 2022 a les 8,00 h del mati deIES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor 4 €.
Cal portar mascareta per anar al cotxe.

Socis CEC Cambrils: GratuÏta
No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Riudecols" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal per un dia (cost: 4,50€) i s'ha d'apuntar abans de divendres 26 per poder-la gestionar.

Aconsellables bastons
Frontal o llanterna