Moleta de les Canals i Joan Gran pel coll de les Canals i el Pla de l´Hedra des de Sant Roc

Data: Dia 8 de maig 2022

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Sunyol 615 59 62 65

Descripció: En aquesta excursió caminarem per les muntanyes i colls que envolten al poble de PAULS i pujarem a dos cims poc freqüentats que son: La Moleta de Canals i el Joan Gran. La situació privilegiada d´aquets dos cims ens permetrà gaudir d´unes increïbles panoràmiques .
Des de l’àrea recreativa de San Roc prendrem el GR-7 en direcció sud que passat el “ Coll del Ametlleral” l ´abandonarem per agafar un fressat corriol que en constant pujada ens portarà al “Coll de Les Canals”. D’aquí el coll començarem a enlairar-nos sense camí definit que en dura pujada ens portarà  a l’altiplà on farem cap al punt culminant de la “Moleta de les Canals 1.070 metres”. En un dia clar les panoràmiques son espectaculars de: les cingleres, fondalades i barrancades. Amb una mica de sort podrem veure planant a gran alçada els vols aeris dels voltors; després de fer un merescut descans i havent-hi gaudit del lloc, baixarem per un ample corredor en direcció nord i ens endinsarem en el “Pinar Ample” a trobar el coll del mateix nom per assolir un ample llom que ens deixarà al cim del “La Punta del Vacarissal o Juan Gran  1.078 metres”, amb noves vistes cap al barranc de Cubars i la fondalada del Vacarissal. Després seguirem la carena i per un corriol poc definit farem cap al “Coll de L´Avenc” .Allí agafarem un sender que en forta baixada i en continues llaçades ens portarà a la “Barraca del Jordi” antiga construcció en pedra seca amb un plafó explicatiu del Parc. Des de el Pal indicador agafarem el camí que planeja entre boscos ombrívols de pi negral . Arribant a les “Saleres de la Joana” antic corral amb algunes lloses planes pel seu voltant on es posava la sal per als ramats. Al final passarem per al “Collet del Pla de L´Hedra “ i en llarga i forta baixada entre bosc del “Barranc de les Canals” i per davant de la “Roca Blanca” sortirem al “Coll del Ametlleral” i seguint el GR7 i el “Camí dels Estels” arribarem al punt d ´inici.

Excursió de dia sencer

Dificultat física: Exigent per al desnivell positiu acumulat
Distància: 10,98  km aprox.
Desnivell positiu acumulat: 638 m aprox.
Dificultat tècnica: Trams  del recorregut sense traça de camí ni sender.

Dia, hora i lloc de sortida: 8 de maig de 2022 a les 8,00 h del mati de l’IES Jaume i de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor 15 €.
Km: 100,2 x 2 = 200,4 km anar i tornar
200,4 km  x 0,30 (despesa del cotxe x km) = 60,12 €
60,12 € : 4 (calculem cotxes de 4 persones) = 15,03 €

Socis CEC Cambrils: GratuÏta
No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Paüls" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal per un dia (cost: 4,50€) i s'ha d'apuntar abans de divendres 6 per poder-la gestionar.

Esmorzar i dinar
Aconsellables bastons