Excursió del Baix Priorat. Camins de miners i pagesos de Bellmunt del Priorat

Data: Dia 23 d'octubre 2022

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Sunyol 628 31 01 87

Descripció: Aquest recorregut ens convida a caminar per paratges on les vinyes i les oliveres han compartit protagonisme amb les mines de galena al llarg dels segles fins a mitjans dels anys setanta del segle XX on les mines van tancar-se definitivament.

Sortirem de Bellmunt del Priorat per l'antiga zona minera tot seguit agafant el GR-174. Poc després de l'inici trobarem una cruïlla de pistes anant per la que marxa en direcció a Ponent. Seguirem per la pista de terra fins a trobar una cabana. En aquest lloc deixarem el GR-174 i agafarem un corriol desdibuixat que baixa al "Barranc Fondo" que puja a trobar un petit coll i fa cap de baixada a una pista forestal que ens portarà al "Poblat Ibèric del Puig Roig del Roget". Una visita que ens permet fer-nos una idea de com vivien aquella gent al final de L'Edat del bronze i començaments de L'Edat de ferro. Sent les seves principals activitats: la mineria i la metal·lúrgia. Un cop visitat tornarem a la cruïlla de la pista que en direcció sud-oest ens portarà a "L'Ermita de la Mare de Déu de Pinyeres". Un cop feta la recerca. Tornarem a la carretera local en direcció al Masroig fins a trobar una cruïlla per agafar un camí que en principi puja i després va baixant passant al costat de vinyes centenàries que en direcció nord-est ens connectarà amb "el camí Ral del Masroig a Bellmunt". El seguirem per trobar "El Molí de L'Antònia "i una mica més amunt veurem un" Mas de pedra "reformat i tot seguit un pal indicador. Anirem per una sendera que puja en direcció a una torre de llum i al seu costat agafarem un corriol amb fites que baixa a trobar el "Barranc dels Molins". El creuarem i pujarem per un petit talús fins a trobar una cruïlla per portar-nos a l'entrada dels "Avencs del Masroig". Recorregut espectacular i de gran bellesa. Un cop sortim anirem fins a trobar de nou la torre de llum i continuarem pel "Camí Ral" que ens retornarà al punt de sortida.

Excursió de dia sencer

Dificultat física: Moderada per a caminadors
Distància: 16,48   km aprox.
Desnivell positiu acumulat 508:  m aprox.
Dificultat tècnica: Pel recorregut opcional dels "Avencs". Es tracta de caminar pel fons d'una gran escletxa entre parets de 15-20 metres d'alçada, fent grimpades i desgrimpades per trobar el millor pas. Cap al final hi ha dos trams equipats amb grapes de ferro per superar el desnivell.

Dia, hora i lloc de sortida: 23 d'octubre de 2022 a les 8:00 h del matí de l’IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor 8 €.

Socis CEC Cambrils: GratuÏta
No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Bellmunt" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal per un dia (cost: 4,50€) i s'ha d'apuntar com a màxim dijous per poder-la gestionar.

Aigua (molta)
Esmorzar i dinar