Santa Paulina, entre el Camí de Sirga i el Pic de l´Àliga.

Data:
 Dia 20 de novembre 2022

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Suñol 628 31 01 87

Descripció: Diumenge visitarem "L 'Ermita de Sta. Paulina" patrona del poble "D 'Ascó". Farem cim a la "Punta de L'Àliga" de 492 m. No és precisament el cim més elevat del seu terme, però si el més característic i que gaudeix d'unes espectaculars panoràmiques sobre la Ribera d'Ebre i la seva vall. Tot seguit caminarem per la carena de la "Serra de Mora" i baixarem per un sender aeri que dibuixa pujades i baixades que ens portarà al camí de ferradura al nivell del "Pas de L'Ase". Senyalitzat com a part de l'itinerari del GR-99 i Camí de Sirga: via de comunicació entre Garcia i Ascó; passejarem per la vora de l'Ebre, riu per on es canalitzava el trànsit de persones, mercaderies i animals, amb els llaüts, les muletes i les pontones, mitjançant un trànsit fluvial riu amunt riu avall. Ens arribarem a un "Mirador" que compta amb un panell informatiu i per aquest camí de ferradura d'origen romà amb mur de protecció, retrobarem el "Barranc de Barbers" que ens conduirà al punt de sortida.

Punt de sortida i arribada: ermita de Santa Paulina d'"Ascó". Ribera d'Ebre.

Excursió matinal

Dificultat física: Moderada per a caminadors acostumats a caminar per la muntanya
Distància: 7,81   km aprox.
Desnivell positiu acumulat 466 m aprox.
Dificultat tècnica: pujades i baixades de fortes pendents.

Dia, hora i lloc de sortida: 20 de novembre de 2022 a les 8:00 h del matí de l’IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor 12 €.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Santa Paulina" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal per un dia (cost: 4,50€) i s'ha d'apuntar com a màxim dijous per poder-la gestionar.

Esmorzar
Aconsellables bastons