Passejada pels Costers del Priorat

Data: 15 de gener de 2023

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Albert Suñol 628 31 01 87

Itinerari: Porrera-Coll dels Masos-Coll Major-Collet de la Sentiu-Porrera.

Descripció: Excursió circular pels costers de Porrera on gaudirem d'una passejada per les vinyes, tot contemplant el poble a mesura que ens enfilem passant per tres colls.
Començarem l'excursió agafant el "Camí de l'Horta" pavimentat i enfaixat entre murs de pedra. Trobant aviat un pal indicador que ens assenyala el "Camí dels Masos d'en Cubells" que de mica en mica s'enfila de valent per uns amplis revolts delimitats per murs de pedra seca. Al final farem cap al "Coll dels Masos" on veurem grans extensions de plantacions de vinya en costers i terrasses. Un cop allí seguirem un camí agrícola que va planejant en suau baixada que ens portarà al "Coll Major" des d'on la vista sobre "Porrera i la Vall de Cortiella" resulta magnífica. Des d'allà baixarem al fons de la vall per al vell "Camí Ral de Porrera a Falset". Deixant a banda el "Mas de Porrera" i altres masos. Sortirem al "Collet de la Sentiu" un dels punts on limiten els termes municipals de Porrera i Falset. Després per un camí de ferradura arribarem al punt de sortida.

Excursió matinal

ATENCIÓ: L'itinerari pot ser modificat pel guia si ho considera oportú.

Dificultat física: Fàcil
Distància: 8,20 km aprox.
Desnivell: 343 m aprox.
Dificultat tècnica: Fàcil.

Dia, hora i lloc de sortida: 12 de febrer de 2023 a les 8:00 h del matí de l’IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor.
Km 34,4 x 2=68,8 km
68,8 km x 0,35 despesa cotxe = 24,08 € per cotxe
42 €: 4 ocupants = 6 € per persona.

Socis CEC Cambrils: Gratuïta
No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Porrera" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal per un dia (cost: 4,50€) i s'ha d'apuntar com a màxim divendres per poder-la gestionar.

Calçat i roba adequada.
Aconsellables bastons