Pratdip. Serra de Santa Marina i Serra de Güena

Data: 5 de febrer 2023

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta: Victoria Ortega Tel: 687098304

Descripció: Avui farem una circular per terres de Pratdip. Començarem a caminar travessant el poble, passem pel costat del cementiri, caminem uns metres pel llit del Barranc de la Güena i comencem a pujar fort, direcció al Puig de la Güena. Quan el pendent se suavitza una mica, troben una cruïlla (WP1), on una pedra pintada a terra ens diu que a l'esquerra es troba la Cova del Diable, passem pel costat d'un sender que ens portaria primer a la Cova del Diable, situada sota la cinglera.
Després continuem pujant, passem per sota una torre elèctrica i arribem a un camí de servei, el seguim per la dreta fins a dalt de la carena, on trobem noves senyalitzacions, anem a l'esquerra uns 20 metres, fins que una nova pedra a terra ens marca a la dreta, el sender que seguim en direcció al Coll del Marquès, amb vistes espectaculars.
Més endavant prenem una pista i trobem el GR-192, per on van arribar a la Creu de Santa Marina.
Enllacem amb el GR 192 que continuem baixant per la dreta, arribem al Santuari de Santa Marina i la seva gran i cuidada Àrea d'Oci, que creuem.
Espectaculars xiprers i una bonica placeta amb l'ermita i un bar. Sortim pel GR que porta cap al Coll de Santa Marina. Després continuem baixant fins al Barranc de Santa Marina, el seguim i en arribar al cementiri i ja hem arribat a Pratdip.
Una ruta molt bonica!

ATENCIÓ: L'itinerari pot ser modificat pel guia si ho considera oportú.

Dificultat física: Mitjana
Distància: 13:00 km
Desnivell positiu acumulat: 550 m aprox.
Dificultat tècnica: Mitjana. Fàcil per a gent acostumada a caminar per la muntanya, força aèria, no és difícil malgrat comptar amb dos passos equipats, però fàcils.

Durada aproximada caminada: sense comptar aturades: 5 h

Sortida per a tot el dia.
Dia, hora i lloc de sortida: a les 08:00 h davant l'institut Jaume I de Salou
Hora prevista arribada a Salou: 17:00

Mitjà de transport: Cotxes particulars, despeses de viatge:
30 km x 2 =60 km
60 km x 0,35 despesa cotxe = 21 € per vehicle.
21:4 = 5,25 € per persona en cotxes de 4 passatgers.

Socis CEC Cambrils: Gratuïta
No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Pratdip" i el vostre nom.

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha d'avisar-ho per tal de fer la llicència temporal màmim divendres.

Aigua suficient
Esmorzar i dinar
Calçat i roba adequada. Pantalons llargs
Aconsellables bastons