Tomb pels voltants de la Serra Voltorera, Alt Camp

Data2 d'abril del 2023
Nom de la persona que fa la proposta:
Xantal Romaguera Telf: 630 52 98 06

Descripció:  Avui descobrirem un altre racó ben interessant del nostre entorn més proper. Iniciarem la caminada en un extrem de la urbanització Mas del Plata a Cabra del Camp. Seguirem per un camí enmig de conreus i ben aviat arribarem al llogarret abandonat de Fontscaldetes. Les cases estan ensorrades,però les arcades gòtiques i de mig punt d’algunes d’elles encara es conserven. De seguida enfilarem la forta pujada pel Penny del Miquel al Puig de Cabdells, el punt més a ponent de la Serra Voltorera i tindrem a tocar els molins de vent del parc eòlic. Magnífiques vistes del mar Mediterrani, el Camp de Tarragona, el Montagut, el Montmell o la Serra del Comaverd. Des d’aquí comença la baixada cap al Coll del Sàrria, punt d’intersecció del GR7 amb el GR175, la Ruta del Cister. Nosaltres seguim aquest darrer en direcció el Pont d’Armentera, però ben aviat ens desviem cap a l’estret del Palatí, que obre el pas cap al Torrent de Rupit. El Torrent de Rupit ha hagut d’obrir-se pas entre els grans blocs de pedra calcària a través d’aquest estret i ha creat formes capricioses, amb nombroses roques singulars batejades amb noms ben descriptius: la roca del Barret, el Cagarot del Moro, la roca del Llamp... Un cop arribem a la part baixa del torrent, el travessem i arribem a la font del Teixó, una antiga mina d’aigua que pel que sembla també rep el nom de mina de Ca l’Arengadó. Finalment, arribarem a una pista que ens portarà al punt d’inici de l’excursió. I ja que som al Mas del Plata podem aprofitar per acostar-nos a veure el seu monument més singular, l’estàtua del Mazinger Z, i fer el vermut a la guingueta que hi ha allà mateix. Ja ho sabeu, us esperem diumenge amb els “Puños fuera”!

ATENCIÓ: L’itinerari pot ser modificat pel guia si ho considera oportú.

Dificultat Física: Mitja/Baixa
Dificultat tècnica: Mitja/Baixa

Distància: 9 km aprox.

Desnivell positiu acumulat: 380 m aprox.

Dia, hora i lloc de sortida: 2 d'abril a les 8 h davant de l'IES Jaume I, Salou

Matinal

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:
50 km x 2 = 100 km
100 km x 0,35 € = 35 € per vehicle.
35 : 4 = 8,75 € a donar directament al conductor

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha d'avisar-ho per tal de fer la llicència temporal divendres 24 de febrer

Socis CEC Cambrils: Gratuïta
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES2501821377440208717250
Indiqueu “Voltorera” i el vostre “nom”

Calçat  i roba adequats, esmorzar i aigua suficient.

Aconsellable: Bastons -que poden ser útils a la baixada-, protecció solar, gorra, ulleres i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc

M'APUNTO