Marxa nòrdica: 7 raons per què hauries de practicar aquest esport

• La marxa nòrdica és un dels esports més antics del món i que aconsegueix activar fins al 90% de la musculatura.
  • Aquesta disciplina esportiva en la qual s'usen uns bastons com a suport per a caminar té importants beneficis per a la salut, i fins i tot ajudar-te a ser més ben corredor.
Saps caminar? Gairebé tots solem (i podem) respondre que sí, que clar que sabem caminar. És una cosa innata de l'ésser humà, quan a penes tenim uns mesos de vida comencem a fer els nostres primers passos. No obstant això, fins que ens posem davant d'un expert i ens adonem que estàvem equivocats, esportivament parlant és clar. Perquè caminar és molt més que posar un peu davant de l'altre per a arribar a algun lloc i això ho saben bé els qui practiquen la marxa nòrdica.

Esta disciplina arrasa en otros países europeos y ha llegado a España con fuerza. Parece simple pero no lo es: se trata de caminar con impulso, acompañado de bastones, con unos movimientos fuertes que ejercitan todo el cuerpo, en especial el tronco superior. De hecho, logra activar hasta el 90% de la musculatura.

Què és la marxa nòrdica i quina beneficis té?

La caminada nòrdica, tal com ens compten des de la Fundació Walkim, especialitzada en aquest esport, "és un concepte molt evolucionat que consisteix a caminar a un ritme més o menys viu, amb l'ajuda i l'impuls que ens proporcionen uns bastons específics per a la pràctica d'aquesta activitat". Aquest exercici és més efectiu que caminar, diuen des de la fundació, i fins i tot que córrer si tens problemes de genoll perquè té molt baix impacte en les articulacions, per la qual cosa no té contraindicacions. S'adapta, a més, a qualsevol persona, sigui com sigui la seva condició física, edat o experiència esportiva prèvia.

En la marxa nòrdica, també conegut com "nordic walking", s'usa el 90% de la musculatura corporal, la qual cosa contribueix a mobilitzar moltes estructures que no s'utilitzen en la vida quotidiana, igual que l'esquí de fons, que de fet va sorgir com un entrenament alternatiu per als esquiadors de fons a l'estiu. El millor: amb poc temps de pràctica es cremen bastantes calories (fins a un 40% més que caminant, avisen) i gairebé les mateixes que amb un trot suau.

1- Combat les males postures corporals

La posició del marxador és important, ja que permet l'obertura total de la caixa toràcica per a tenir una major oxigenació. "En activar tota la musculatura del tren superior i inferior, facilita una postura més adequada durant l'exercici gràcies a l'ús dels bastons que milloren també la coordinació". "Són també significatives la seva contribució a la prevenció de problemes posturals i associats al sistema locomotor, així com a la prevenció d'infeccions pel reforç sobre el sistema immunitari".

2- Ajuda a perdre pes

És un exercici aeròbic que obliga al consum d'oxigen mobilitzant una gran quantitat de massa muscular, aconseguint un 40% més de benefici enfront de la marxa normal. La marxa nòrdica és ideal per a la pèrdua de massa grassa. I és que amb aquest esport superaràs si o si fins als 10.000 passos diaris recomanats.

3- Enforteix el cor i millora la circulació sanguínia

Augmenta el retorn de la sang al cor. Pel fet que la capacitat aeròbica és millor el ritme cardíac és menor.A més, l'esforç muscular i cardíac en l'exercici aeròbic millora la circulació i la pressió arterial disminueix.

4- Contribueix a millorar la pràctica d'altres esports

En tractar-se d'un esport integral que reforça altres parts del cos, ajuda a millorar altres capacitats que es necessiten en altres disciplines: més equilibri, resistència, força o coordinació.

5- Enforteix els ossos sense danyar les articulacions

La marxa nòrdica és beneficiosa per als ossos, perquè el contacte dels bastons contra el sòl produeix unes vibracions que ajuden a les articulacions i contribueix a la prevenció de l'osteoporosi. A més, Quant als seus principals beneficis físics i motrius, la marxa nòrdica "redueix la càrrega i l'impacte en les articulacions de les extremitats inferiors", per la qual cosa les teves cames no sofriran en cap moment.

6- Prevé la diabetis

L'ús de la glucosa fa que s'estabilitzin aquests nivells ajudant a la diabetis. "En aquest sentit es pot destacar com la pràctica de la marxa nòrdica millora en el perfil lipídic i de la resistència a la insulina juntament amb el control del pes contribueix a la prevenció de malalties metabòliques i cardiovasculars".

7- Redueix l'estrès i millora l'estat d'ànim

Satisfacció, sentiment de plenitud i llibertat són algunes de les sensacions que aporta aquesta disciplina esportiva que es pot practicar en qualsevol moment del dia, en grup o solo. Però és més, la marxa nòrdica ajuda a reduir "els nivells d'estrès, ansietat o depressió i a millorar la qualitat del somni. Així com també a millorar la capacitat de concentració i coordinació", conclou la Dra. Illa.

Font:https://www.runnersworld.com/es/training/a27401696/marcha-nordica-caminata-bastones-caminar-nordic-walking-andar/#