Tossal de l´alzina, Muntanyes de Tivissa-Vandellòs

Data30 d'abril del 2023
Nom de la persona que fa la proposta:
Xantal Romaguera Telf: 630 52 98 06

Descripció:  Comencem a caminar pel llit del barranc de Lleriola fins a trobar ben aviat el sender que surt a l'esquerre i que puja decidit cap a la Tossa de l'alzina. La pujada és molt dreta, haurem de posar les mans algun cop i al tram final passarem per una tartera. En 2 km farem el desnivell positiu total de la sortida, més de 600m. Trobarem alguna alzina al Tossal de l'alzina? Doncs ja ho veureu si veniu! El que segur que trobarem són unes magnífiques vistes del litoral i el delta de l'Ebre. Continuarem planejant resseguint el GR 192 en direcció NE cap a les moles del Taix però sense arribar-hi, i començarem la baixada de retorn per un sender a la dreta en fort pendent de cara a la Moleta de l'Amut o de l'Amunt. Passarem a prop de l'avenc de Vandellòs i per una foradada. Finalment, arribarem a la pista que es portarà al punt de sortida.

Si algú vol portar el seu pelut, recordeu que l'ha de portar lligat durant tota l'excursió, segons normativa vigent.

ATENCIÓ: L’itinerari pot ser modificat pel guia si ho considera oportú.

Dificultat Física: Mitja /alta
Dificultat tècnica: Mitja / alta

Distància: 9 km aprox.

Desnivell positiu acumulat: 650 m aprox.

Dia, hora i lloc de sortida: 30 d'abril a les 8:00 h davant de l'IES Jaume I, Salou

Matinal

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:
44 km x 2 = 88 km
88 km x 0,35 € = 30,80 € per vehicle.
30,80 : 4 = 7,7 € a donar directament al conductor

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha d'avisar-ho per tal de fer la llicència temporal divendres 28 d'abril

Socis CEC Cambrils: Gratuïta
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES2501821377440208717250
Indiqueu “Tivisa- Vandellós” i el vostre “nom”

Calçat  i roba adequats, esmorzar i aigua suficient.

Aconsellable: Bastons -que poden ser útils a la baixada-, protecció solar, gorra, ulleres i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc

M'APUNTO