Balma de Can Solà – Coves d´en Llucià

Data: 7 de maig de 2023

Nom de la persona que fa la proposta: Trini Cuadrado 630240227

Descripció: Deixarem el cotxe al Coll del Bruc i des d'allà començarem a caminar. Passarem de seguida per la Font de Can Soteres i continuarem cap a la Balma de Can Solà, espectacular per les seves dimensions (3.150 m²). Després de visitar-la seguirem per un sender paral·lel al Torrent de la Balma fins a arribar a una pista on girarem a l'esquerra, passarem per sota el pont de l'Autovia A2 fins a arribar a l'àrea de servei del Bruc, una pista ens portarà a Sant Miquel de Vilaclara, capella de reduïdes dimensions que al 1.068 ja depenia del monestir de Sant Cugat i el 1757 fou abandonada passant a usos agrícoles. Al segle XVIII es va construir a la base del presbiteri un gran cup folrat amb ceràmica. Agafarem un sender cap a ponent que ens portarà al Pont Foradat, una llenca de pedra d'uns 15 metres de llargada suspesa pels seus extrems. Seguirem pel sender que surt darrere el pont i sortirem a una nova pista, girarem a l'esquerra agafant un sender de pendent suau fins a l'Obaga de la Teulària i l'Obaga de la Pinassa de les Quatre Branques. En un encreuament de corriols agafarem direcció Castellolí, que ens portarà a passar per la Font de Ferro. Al següent torrent agafarem la pista a la dreta, que seguirem fins al trencall que ens portarà per un corriol a les Coves de Can Llucià, xarxa laberíntica de 450 metres de recorregut i 10 de profunditat en el que hi ha explorat per ara. Tornarem enrere 300 metres i seguirem a l'esquerra un corriol que es va eixamplant fins a arribar a la Balma de Can Soteres, de 32 metres de llargada, situada als cingles dels Roquerols. I seguirem camí fins a arribar al Coll del Bruc on finalitzarem la nostra caminada.

Si tens un pelut i el vols portar, recorda que has de portar-lo lligat, segons normativa actual.

Dificultat: Moderada.

Distància: 14,3 km

Desnivell positiu: 350 m

Durada: Tot el dia

Dificultat tècnica: Fàcil

Dia, hora i lloc de sortida: 7 de maig a les 8:00 davant de l'IES Jaume I

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:
116 km x 2 = 232 km
232 x 0,35 (€ x km) = 81,2 € per vehicle
81,2 : 4 (ocupants de vehicle) = 20,3 € per persona en vehicle de 4

Socis CEC Cambrils, gratuïta
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu: “Balma de Can Solà” i el vostre nom.

Recordeu que és obligatori portar la Targeta Federativa, per fer la temporal, aviseu a en Miquel Boix abans de divendres.

Calçat  i roba adequats, esmorzar  i aigua suficient
Aconsellable: Bastons -que poden ser útils a la baixada-, protecció solar, gorra i xiulet.
Organitza: Club Excursionista Salouenc.