Sortida pels camins ramaders de la Fatarella

Aquesta excursió queda ajornada a causa del mal temps previst.

Data: Diumenge 18 de febrer de 2024

Nom de la persona que fa la proposta: Miguel Angel Caballero Tel 608127714

Descripció:  La finalitat d’aquesta caminada és transitar per un seguit de camins ramaders de La Fatarella,  a tocar dels quals hi ha espais conreats, garrigues o erms, la majoria dels quals mostren obres de pedra posada en sec. De camí ens trobem rastres de la guerra del 36, cabanes i masos, a més d’un ambient en el qual domina un aire pur i net que ajuda a tonificar el cos i endreçar les idees.

La Fatarella és un municipi situat a la part nord de la comarca de la Terra Alta, en una mena de fals altiplà  que esàa solcat per un seguit de barrancs que li atorguen una orografia força enrevessada.

Aquesta sortida, que partirà del davant del casal municipal situat a l’avinguda de Catalunya, ens portarà a la confluència dels carrers del Vall de les Moreres, de la Font, de Sunyer i dels Molins. Tenim la sort de comptar com a guia en Josep Gironès, fill de La Fatarella, prolífic escriptor amb més de 30 llibres publicats i entre els quals cal mencionar  60 rutes pel Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre per persones grans i actives.

Amb ell veurem la bassa dels Raïmats així com diferents construccions de pedra posada en sec com marges  amb siti d’arnes, cabanes de volta amb cisterna al costat i  altres construccions d’aquest tipus del qual en Josep n’és una autoritat reconeguda arreu.

També visitarem les restes del campament  dels XVI cos de l’exèrcit de la República (campament bastit amb pedra seca i habitacle del tinent coronel Tabueña). A partir d’aquí el passeig es farà dolç seguint diferents carrerades.

Tornant cap al poble passarem per una zona de masos i d’hortes.

En Josep calcula una durada al voltant de tres o quatre hores; si ens queda temps abans d’anar a dinar,  farem una petita visita guiada pel nucli urbà que compta amb racons molt interessants.

Els que vulguin quedar-se a dinar, hem acordat amb un restaurant de La Fatarella un dinar de germanor que comptarà amb una amanida il·lustrada, una clotxa (menjar típic de la Terra Alta), vi, aigua i degustació de pastes del forner local per un preu de 20 € per cap. Caldrà que dijous a molt tardar ens confirmeu els que us quedareu a dinar.

Per mirar el track, clicleu aquí: Track

Si algú vol portar el seu pelut, recordeu que l'ha de portar lligat durant tota l'excursió, segons normativa vigent.

Recordeu que per venir a caminar amb nosaltres heu d'estar federats. Si no és el teu cas, poseu-vos en contacte amb en Miquel Boix per fer-vos l'assegurança temporal.

ATENCIÓ: L’itinerari pot ser modificat pel guia si ho considera oportú.

Dificultat Física: Fàcil
Dificultat tècnica: Moderada
Distància: 12,25 km aprox.
Desnivell positiu acumulat: 174 m aprox.
Dia, hora i lloc de sortida: Diumenge 18 de febrer a les 7,45 h davant de l'IES Jaume I, Salou

Excursió Matinal amb opció de quedar-se a dinar.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:
76,8 km x 2 = 153,60 km
153,60 km x 0,35 € = 53,76 € per vehicle.
53,76: 4 = 13,44 € a donar directament al conductor

Recordeu que, qui no tingui llicència, ha d'avisar-ho per tal de fer la llicència temporal divendres abans de les 12 del migdia

No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES2501821377440208717250
Indiqueu “La Fatarella” i el vostre “nom”

Calçat  i roba adequats, esmorzar i aigua suficient (aconsellem 2 litres) .

Aconsellable: Bastons, protecció solar, gorra, ulleres, i xiulet.

Organitza: Club Excursionista Salouenc