Itinerari geològic del Bosc de Poblet

Data: 7 d'abril de 2024
Nom de la persona que fa la proposta: Trini Cuadrado 630240227

Descripció: Es tracta d’una ruta exigent, ja que haurem  de salvar un fort desnivell concentrat en una tartera. L’itinerari s’inicia a l’àrea de pícnic de la Roca de l’Abella. Seguirem 500 m de pista asfaltada i posteriorment agafarem un camí a l’esquerra amb fort desnivell que ens portarà a la torre del Moro. Des de la Torre del Moro baixarem per un corriol seguint els indicadors marcats amb un símbol de muntanya que ens portaran a la zona on es reparaven les eines i maquinària dels treballadors. Des d’aquí iniciarem l’ascensió al Roc de Ponent per una tartera granítica de roca gran i forta pendent que exigirà una bona forma física. Una vegada a dalt haurem superat la part més difícil i tindrem bones vistes de la Depressió Central i el Prepirineu. Continuem guanyant alçada i seguidament començarem a baixar per una zona boscosa en direcció de les Setcases. Aquí podrem veure el que queda de la mina Atrevida. Començarem a baixar a enllaçar amb el camí principal i podrem gaudir dels Frares Encantats, modelat de conglomerats fracturats i erosionats. Per un bosc d’alzines i pins ens endinsem al Barranc de les Fargues i sense gaire complicació baixarem fins al punt més baix. Encara ens quedarà una pujada no molt llarga i finalment arribarem al punt de sortida.
Podeu veure el track clicant aquí: Track

Si tens un pelut i el vols portar, recorda que has de portar-lo lligat, segons normativa actual.

Dificultat: Moderada/Exigent

Distància: 10,93 Km
Desnivell positiu: 773  m
Durada: Dia sencer
Dificultat tècnica: Moderada alta per la tartera.
Dia, hora i lloc de sortida: 7 d'abril de 2024 a les 8:00 davant de l'IES Jaume I. Salou

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:
51 km x 2 = 102 km
102 x 0,35 (€ x km) = 35,70 € per vehicle
35,70 : 4 (ocupants de vehicle) = 8,93 € per persona en vehicle de 4

Socis CEC Cambrils, gratuïta
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu: “Poblet” i el vostre nom.

Recordeu que és obligatori portar la Targeta Federativa, per fer la temporal (Cost 6,20€) aviseu a en Miquel Boix màxim divendres a les 12h.

Calçat  i roba adequats, esmorzar, dinar i aigua suficient
Aconsellable: Bastons -que poden ser útils a la baixada-, protecció solar, gorra i xiulet.
Organitza: Club Excursionista Salouenc.