Montalt Punta Nord i Punta Sud des de Capçanes

Data: 5 de maig 2024
Nom de la persona que fa la proposta: Trini Cuadrado 630240227

Descripció: Una ruta molt variada, on gaudirem de terrenys ben diferents i tindrem bones vistes sobre la Serra de Llaveria.
Travessarem Capçanes i agafarem la pista senyalitzada amb cartells d'Hotel Mas Collet. Només creuar el Barranc de la Vall aparcarem.

Començarem a caminar per la pista, però aviat ens desviarem a la dreta pel Camí de la Canyera, una pista forestal que s'anirà transformant en camí. La pista s'acaba i començarem una forta pujada per un corriol que ens durà a la carena on podrem gaudir d'unes bones vistes de la Serra de Llaveria. En aquest moment tindrem la Cova dels dos Ulls sota els peus. Girarem a l'esquerra i baixarem cap a la cova. Sortim de la Cova i continuem descendent amb forta pendent fins a trobar el GR-7. Aquest camí ens portarà a La Portella del Montalt, passem un coll i continuem baixant fins que trobem un pal indicador que senyala entre d'altres la direcció de la Canal del Mano-Montalt. Enfilem aquesta canal amb forta pujada on haurem de combinar grimpades i sender. Arribem al Collet i virem a l'esquerra resseguint la carena i amb una senzilla grimpada pugem al cim de la Punta Nord del Montalt.

Desfent el camí tornem al Collet i passant pel Coll de la Moleta ens dirigim cap a la Punta Sud del Montalt. Des d'aquí tindrem una excel·lent panoràmica de la Miranda de Llaberia, el Montredon, la Serra de Tivissa, l'Ebre, el Montsant i el mar. Ara començarem a baixar el pendent seguint unes fites que ens portaran a la pista forestal, el Camí de Llaveria, que ens durà fins al Coll de la Mina. Allà agafarem un camí que va descendent fins al Portell de Portadeix i fins al fons del Barranc de Portadeix. Creuem el barranc i seguint el camí de Portadeix arribem a un camp de xiprers i tot seguit a la pista on tornem a trobar el GR-7 i el PR-C 91. Passem per sota del Mas Collet i pel costat dels degotalls. Aquest camí ens portarà a la pista forestal on havíem deixat els vehicles.
Podeu veure el track clicant aquí: Track

Si tens un pelut i el vols portar, recorda que has de portar-lo lligat, segons normativa actual.

ATENCIÓ: L'itinerari pot ser modificat pel guia si ho considera oportú.

Dificultat: Moderada

Distància: 13’60  Km
Desnivell positiu: 732  m
Durada: Dia sencer
Dificultat tècnica: Moderada amb grimpades senzilles i alguna pujada i baixada amb fort desnivell.
Dia, hora i lloc de sortida: 5 de maig de 2024 a les 8:00 davant de l'IES Jaume I. Salou

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge:
45 km x 2 = 90 km
90 x 0,35 (€ x km) = 31,50 € per vehicle
31,50 : 4 (ocupants de vehicle) = 7,90 € per persona en vehicle de 4

Socis: Activitat gratuïta.
Socis CEC Cambrils, gratuïta
Socis Club Nàutic: 2 €
No socis: 5 € Ingressar import a BBVA. nº de compte ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu: “Capçanes” i el vostre nom.

Recordeu que és obligatori portar la Targeta Federativa, per fer la temporal (Cost 6,20€) aviseu a en Miquel Boix màxim divendres a les 12h.

Calçat  i roba adequats, esmorzar, dinar i aigua suficient
Aconsellable: Bastons -que poden ser útils a la baixada-, protecció solar, gorra i xiulet.
Organitza: Club Excursionista Salouenc.