XVI Aniversari del club i caminada pels voltants de l´ermita de Puigcerver.

Data:
 16 de juny de 2024

Nom i telèfon de la persona que fa la proposta:  Excursió llarga: Albert Suñol 628 31 01 87, Excursió curta: Olga Torres 629 48 69 97

Descripcions:
Excursió llarga: Puig de "Rocanys" des de L'Aleixar (Baix Camp)

Sortirem de L'Aleixar per la part baixa de la ruta Carrasclet en direcció a Castellvell agafarem un camí de carro que va pujant i deixant a banda bancals de conreu d'avellaners i oliveres. Passarem per construccions agrícoles i masos habitats dispersos per l'entorn dels boscos per on caminarem. Anirem trobant un seguit de pistes que s'han fet per treure fusta. Arribant a una esplanada "El Pla de Cabretet", veurem una caseta de tros i uns cartells enganxats a les branques dels pins que ens recorden que estem en una propietat privada, i per això hem de respectar el medi. Tot seguit arribarem a una cruïlla de camins i agafarem un senderó fressat i amb el terra ple de trossos de llenya produïda per la neteja del sotabosc, trobant al final una bifurcació de pistes on agafarem un carrerany ascendent que ens portarà al frondós cim del " Rocany de 578 m". Indret interessant per les panoràmiques: al nord-est els pobles d'Alforja, Vilaplana i al fons els diferents cingles llunyans de colors terrossos que els envolten. Al sud-oest els pobles de Maspujols, Les Borges del Camp, Riudoms, Montbrió, Montroig del Camp i tot el litoral.

Després de l'aturada i d'haver admirat el paisatge descendirem seguint un corriol que baixa per la part oposada per on hem vingut i que va davallant els primers metres en direcció a ponent per la partida de "Les Fulledes". Al final connectarem amb una ampla pista pedregosa amb fort pendent, que pel mig d'un bosc d'obaga mediterrània, va davallant cap a l'Aleixar on veurem al fons dalt d'un turó l'ermita de Sant Blai. Al final arribarem al punt de sortida d'aquest circuit per aquesta vila que va pertànyer al comtat de Prades i que també va ser residència durant uns anys de Joaquim Mir on va pintar alguns dels seus quadres i del poeta Marià Manent.
Si vols portar el teu pelut a la sortida, recorda que, segons la normativa vigent, l'has de portar lligat.

Dificultat física: Moderada
Distància:  km aprox.
Desnivell: 442 m aprox.
Dificultat tècnica: Moderada

Excursió curta: Puig de "Rocanys" des del Coll de la Batalla (indret entre Vilaplana i la Selva del Camp per la carretera que connecta ambdós pobles)

Sortirem des del Coll de la Batalla on es deixaran els cotxes. Per una pista anirem planejant fins a arribar a una cruïlla de camins. Seguirem per la pista que passa pel Mas del Garrut i va davallant fins a arribar en un altre encreuament de pistes. Agafarem la pista de l'esquerra que va amb pujada continuada trobarem un senderó que ens durà al cim del Puig de Rocanys. Allí ens retrobarem amb els companys/es del primer grup per gaudir d'unes espectaculars vistes i allí esmorzarem tots plegats. La tornada serà pel mateix camí.

Dificultat física: Fàcil
Distància: 5,60 km aprox.
Desnivell: 150 m aprox.
Dificultat tècnica: Fàcil

Podeu veure els tracks aquí: Tracks
Excursions matinals. Després, dinar a l'ermita de Puigcerver aquell que vulgui!

Havent dinat, el club ens convidarà a una copa de cava i a una mica de pastís d'aniversari!

Dia, hora i lloc de sortida: 16 de juny de 2024 a les 8:00 h del matí de l'IES Jaume I de Salou.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor.
Km 27 x 2 (anar i venir) = 54 km
54 km x 0,35 despesa cotxe = 18,9 € per cotxe
18,9 €: 4 ocupants = 4,73 € per persona.

No socis: 5 € a ingressar import a BBVA Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250. Indiqueu "Puigcerver" i el vostre nom.

Recordeu, qui no tingui llicència s'haurà de fer la llicència temporal i s'ha d'apuntar com a màxim divendres per poder-la gestionar.

Dinar a l'ermita de Puigcerver:
Menú graellada
  • Amanida per picar
  • Llonganissa
  • Botifarra de ceba
  • Cansalada
  • Guarnició: fesols, escalivada i patata al caliu
  • Vi i aigua
Tot 19 €

Menú Vegà
  • Amanida per picar
  • Fesols, escalivada, tomàquet fregit i patata al caliu
  • Vi i aigua
Tot 10 €

Esmorzar i dinar (si no dines a l'ermita)
Aconsellables bastons
Protecció solar, gorra, ulleres de sol.

Organitza: Club Excursionista Salouenc.