Pont del Diable, Pallaresos

Fa la proposta: Trini Cuadrado 630240227 i Sebi Curto 687719168

Descripció: A pocs metres de la N 240 s'amaga un gran tresor desconegut fins i tot per a molts habitants de la pròpia ciutat. Darrere del Pont del Diable, un dels aqüeductes més monumentals i ben conservats de l'època romana, que portava aigua del riu Francolí a l'antiga ciutat de Tàrraco i que és Patrimoni Mundial de la Unesco des de l'any 2000, s'obre un parc amb elements romàntics del que va ser el jardí dels germans Puig i Valls.

Passarem per sota del Pont del Diable i arribarem al Mas dels Arcs, també anomenat Mas de l’Àngel. Seguirem per un camí que ens durà a la Font del Garrot i Mas d’en Garrot. Seguidament anirem cap als Pallaresos on esmorzarem i visitarem la Casa Pairal Bofarull, un mas agrícola reformat entre l'any 1913 i 1933 per l'arquitecte modernista tarragoní, Josep Maria Jujol.

El preu de la visita a la casa Bofarull és de 10 €; pels socis només 6€ ja que els club farà una petita aportació de 4€ per soci.

Tornarem per l’antic Camí de Tarragona i passarem per l’Alzina del Mas d’en Garrot i desfarem camí cap al Pont del Diable i ara sí, el travessarem i ens estarem una estona.

Comarca: Tarragonès

Dificultat: Fàcil
Km: 13
Desnivell acumulat: 420 m
Hores de camí sense comptar aturades: 4 hores
Mig dia

Dificultat tècnica: Fàcil
Caminada per boscos i algun tram d’urbanització.
La major part del recorregut passa por pistes de terra amples i corriols. En alguns punts hi ha pujades i baixades lleugeres i trams amb pedres,

Dia, hora i lloc de sortida:
22 de novembre des de Salou a les 8 davant del IES Jaume 1er de Salou i trobada al pàrquing del Pont del Diable a les 8,30.
Hora de tornada: Migdia

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge : A donar directament al conductor 2€

Aproximació: Salou- Tarragona- Pallaresos

Socis Club Nàutic: 2€No socis: 10 € Ingressar import a BBVA. Carrer Barcelona, 42 ES86 0182 4206 0702 0171 7257
Indiqueu “Pont del Diable” i el vostre “nom”
Recordeu, qui no tingui llicència ha de portar emplenat el full de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Calçat adequat
Roba adequada
Aconsellable: bastons,  protecció solar,  gorra i xiulet.

OPCIONAL: En acabar l'excursió hi ha la possibilitat de quedar-se a dinar allà mateix en un acollidor restaurant a prop del Pont del Diable per 15€Organitza: Club excursionista salouenc.  Tel: 681 188 171
Imparteix: Trini Cuadrado 630240227 i Sebi Curto 687719168