Dues caminades al Montsant des de Santa Magdalena / Celebració Aniversari del Club

Ulldemolins (Priorat)  29 de maig de 2016

Es tracta de dues excursions, una per iniciats a la muntanya i l’altre apte per tothom sortint des de l’Ermita de Santa Magdalena per celebrar l’aniversari del club, i després dinar tots plegats a l’espai amb taules sota els plàtans de l’ermita.

Opció I:
Santa Magdalena a San Bertomeu per el congost de Fraguerau
Descripció:
Sortirem de l’Ermita caminant per pistes i senders, passant per Sant Antoni, el congost de Fra Guerau, tot seguint el riu Montsant, travessarem el riu per un pont penjant i arribarem a l’ermita de Sant Bertomeu que és l’única romànica del Montsant. Es torna per el mateix camí.  Tant el congost com l’entorn de l’ermita és un dels llocs més “màgics” del Montsant.  A la tornada, per els més valents, hi ha la possibilitat de banyar-se al riu Montsant, a les Cadolles Fondes.

Dificultat física: Fàcil
Distància: 9 km
Desnivell positiu acumulat: 250 m
Duració de la caminada: 4 hores
Dificultat tècnica: Es una excursió apta per tothom, fins i tot nens.
Cal portar: Calçat  i roba adequats, aigua, esmorzar i vestit de bany si voleu banyar-vos.
Aconsellable: Bastons, protecció solar, gorra i xiulet.

Dia, hora i lloc de sortida: 29 de maig a les 8:00h del matí davant del IES Jaume I de Salou
Mitjà de transport: Autobús
Despeses de viatge: 7€ a abonar directament a l’autobús.
Hora aproximada de arribada a Salou: 19:00
Responsable: Eusebi Curto 687719168
Atenció: Diumenge dia 29 hi haurà triatló a Salou per la qual cosa molts carrers i accessos estaran tallats. Es prega sortir amb temps suficient per utilitzar els desviaments i arribar puntuals a l'hora de sortida de les excursions.

Opció 2:
De Santa Magdalena per el Congost de Fra Guerau al Ventadors, Pi de la Carbasseta, Toll del Ou i tornada a Santa Magdalena.
Descripció:
Sortirem de l’ermita de Santa Magdalena, anirem per Sant Antoni, el Congost de Fra Guerau i seguirem al costat del riu Montsant fins iniciar la pujada als Ventadors, després seguirem carenant fins el Pi de la Carbasseta, d’aquí baixarem al Toll del Ou i tornarem a pujar al Pi de la Carbasseta i baixarem a Santa Magdalena.

Dificultat física: Es una excursió exigent físicament i no apte per persones amb vertigen, ja que hi ha una zona molt aèria.
Distància: 13km
Desnivell positiu acumulat: 700m
Temps aproximat: 6 hores
Cal dir que és espectacular, és el Montsant més salvatge, combinat amb un lloc deliciós com el Toll del Ou.  Aquesta excursió es podria variar a criteri del responsable si es veu que no hi ha temps per baixar al Toll del Ou.
Dificultat tècnica: Mitjana alta (no apte per persones amb vertigen).
Cal portar: Calçat  i roba adequats, esmorzar i aigua suficient.
Aconsellable: Bastons -que poden ser útils a la baixada-, protecció solar, gorra i xiulet.

Dia, hora i lloc de sortida: 29 de maig a les 7:00h del matí davant del IES Jaume I de Salou.
Mitjà de transport: Cotxes particulars.
Despeses de viatge: 3€ a abonar directament al conductor.
Hora de arribada a Salou aproximada: 19:00
Responsable: Benet Presas 676980776

En tots dos casos: Recordeu que, qui no tingui llicència, ha de portar omplert el Document de pròpia responsabilitat i lliurar-lo al responsable de l'excursió.

Per motius d’organització, data límit d’inscripció dijous 26 de maig
En apuntar-vos heu d’esmentar Opció 1 o Opció 2